
Garance
1. Záruka za věcné nedostatky
1.1. V případě vadného plnění ze strany Poskytovatele může Zákazník vůči Poskytovateli uplatnit nárok na záruku za věcné nedostatky. V případě spotřebitelské smlouvy může Zákazník, který je kvalifikován jako spotřebitel, uplatnit své záruční nároky do 2 let ode dne převzetí produktu(ů) na vady výrobku, které již existovaly v době dodání produktu. Po uplynutí 2leté doby Zákazník promlčení už nebude moci uplatnit svá záruční práva za věcné nedostatky.
1.2. V případě smlouvy uzavřené ne se spotřebitelem může oprávněn své záruční podmínky uplatnit v 1 roční době promlčení, počítané od data převzetí.
1.3. Zákazník - podle své volby - může žádat o opravu nebo o výměnu, s výjimkou, pokud splnění z nich zvolené požadavku Zákazníka je nemožné nebo by to pro Poskytovatele oproti plněním jiného požadavku znamenalo neúměrné náklady navíc. Pokud Zákazník nepožádal nebo nemohl požádat o opravu nebo výměnu, v tom případě může žádat o poměrné snížení protislužby nebo chybu může na náklady Poskytovatele opravit nebo nechat opravit jinému i Zákazník nebo - v konečném případě - může také odstoupit od smlouvy. V důsledku nepatrné chyby není místo na odstoupení.
1.4. Zákazník může projít ze svého zvoleného záručního práva za věcné nedostatky na jiné, ale je povinen nést náklady na přechod, s výjimkou, pokud to bylo odůvodněno, neboť na to poskytl důvod Poskytovatel.
1.5. Zákazník je povinen chybu oznámit Poskytovateli neprodleně od jeho zjištění, ale ne později, než do dvou měsíců od zjištění chyby.
1.6. Zákazník může uplatnit svůj nárok na záruku na věcné nedostatky přímo proti Poskytovateli.
1.7. Do šesti měsíců od uzavření smlouvy pro uplatnění práva na záruku na věcné nedostatky nejsou potřeba jiné podmínky, než oznámení chyby, pokud Zákazník potvrdí, že produkt zakoupil od Poskytovatele (předložením faktury nebo kopie faktury). V takovém případě bude Poskytovatel zproštěn povinnosti poskytnutí záručního plnění jen tehdy, jestliže tento předpoklad zamítne, tj. dokáže, že chyba na produktu vznikla po jeho předání Zákazníkovi. Pokud Poskytovatel dokáže, že příčina chyby vznikla z důvodu, který je možné připsat Zákazníkovi, není povinen k plnění záruční požadavky, kterou přednesl Zákazník. Po uplynutí šesti měsíců od koupě už je povinen dokázat, že chyba, která byla rozpoznána, už přetrvávala i v době plnění, Zákazník.
Aby bylo možné uplatnit jakýkoliv nárok na záruku za věcné nedostatky, produkt(y) musí být vráceny Poskytovateli na adresu Zákaznického servisu uvedenou v bodě 14.1. Poskytovatel přijímá pouze čisté výrobky, nevyčištěné výrobky vrátí Zákazníkovi.
1.8. Pokud chce Zákazník své právo na záruku na věcné nedostatky uplatnit - z hlediska označené chyby - na oddělitelnou část produktu, požadavek na záruku na věcné nedostatky ostatních částí díla nebude považována za uplatněnou.
1.9. V případě výměny nebo odstoupení Zákazník není povinen uhradit amortizaci produktu(ů), které vznikly v důsledku zamýšleného použití. Zákazník je povinen zaplatit Poskytovateli za tu amortizaci produktu(ů), která je důsledkem nesprávného použití.
1.10. V případě chybného výkonu bude náklady spojené s plněním záruční povinnosti snášet Poskytovatel. Poskytovatel uhradí Zákazníkovi náklady, které vzniknou Zákazníkovi v souvislosti s plněním záruční povinnosti, až po důvěryhodném prokázání nákladů (předložením faktury, poštovního útržku o podání apod.). Pokud k poruše výrobku mohlo také přispět nesplnění povinnosti údržby ze strany Zákazníka, zákazník nese náklady spojené s plněním záruční povinnosti v poměru s jeho součinností, pokud disponoval vědomostmi vztahujícími se na údržbu produktu, nebo pokud Poskytovatel v tomto ohledu splnil svou informační povinnost. Pokud se prokáže, že k vadě produktu došlo po provedení plnění (tj. Poskytovatel neprovedl plnění chybně), náklady vzniklé při uplatnění práva ze záruky (včetně nákladů na vrácení produktu Zákazníkovi) nese Zákazník.
1.11. Vzor prohlášení o uplatnění Záruky za věcné nedostatky je k dispozici zde: [doc|pdf]
Pokud Zákazník na uplatnění reklamace nepoužije vzor zveřejněn Poskytovatelem, prohlášení musí obsahovat minimálně popis chyby produktu, zvolenou záruční reklamaci, jméno zákazníka, doručovací adresu a číslo objednávky. Prohlášení o uplatnění nároku na záruku za věcné nedostatky může být předloženy v souladu s ustanoveními uvedenými v bodě č. 14.1.
2. Produktová záruka
2.1. V případě chyby výrobku Zákazník, který je kvalifikovaný jako spotřebitel (dále jen: Spotřebitel) - podle svého vlastního výběru - může uplatnit právo uvedené v bodě 9.1. nebo požadavek na produktovou záruku.
2.2. Spotřebiteli ale ne přísluší to právo, aby v důsledku téže chyby uplatnil současně, paralelně s sebou i záruční požadavek na věcné nedostatky a produktovou záruku. Ale v případě úspěšného uplatnění požadavku na produktovou záruku může Spotřebitel vůči výrobci uplatnit svůj požadavek na záruku na věcné nedostatky, připadající na vyměněný produkt, respektive na jeho vyměněnou část.
2.3. V rámci požadavku na produktovou záruku ale Spotřebitel může žádat výhradně opravu nebo výměnu vadného produktu. Chybu produktu musí v případě uplatnění produktové záruky dokázat Spotřebitel.
2.4. Produkt se považuje za vadný v tom případě, že neodpovídá požadavkům na kvalitu platným v době uvedení do distribuce, nebo pokud nedisponuje vlastnostmi, které jsou uvedeny v popisu, poskytnutém výrobcem.
2.5. Svůj požadavek o produktovou záruku může Spotřebitel uplatnit do dvou let od uvedení produktu do distribuce výrobcem. Po uplynutí tohoto termínu ztrácí své oprávnění. Spotřebitel je povinen chybu oznámit výrobci neprodleně po zjištění chyby. Chybu, která byla oznámena do dvou měsíců od zjištění chyby, je třeba považovat za chybu, která byla oznámena neprodleně. Za škody vzniklé z prodlení oznámení je odpovědný Spotřebitel.
2.6. Spotřebitel může svou reklamaci ohledně produktové záruky uplatnit vůči výrobci nebo distributorovi produktu (Poskytovatel).
2.7. Ve smyslu občanského zákoníku se za výrobce považuje zhotovitel a distributor produktu (Poskytovatel).
2.8. Výrobce, distributor (Poskytovatel) je zproštěn své povinnosti produktové záruce výhradně tehdy, pokud může prokázat, že:
- produkt nevyrobil, respektive neuvedl do distribuce v rámci své obchodní činnosti, nebo
- chybu na základě stavu vědy a techniky v době uvedení do provozu nebylo možné rozpoznat, nebo
- chyba produktu vyplývá z aplikace právního předpisu nebo povinného úředního předpisu.
2.9. Výrobci nebo distributorovi (Poskytovatel) pro osvobození postačuje dokázat jeden důvod.
09.02.2010 Vzor prohlášení o uplatnění Produktové záruky je k dispozici zde: [doc|pdf]
Pokud Spotřebitel uplatnění reklamace Produktové záruky nepoužije vzor zveřejněn Poskytovatelem, prohlášení musí obsahovat minimálně popis chyby produktu, zvolenou záruční reklamaci, jméno zákazníka, doručovací adresu a číslo objednávky. Prohlášení o uplatnění nároku na produktovou záruku může být předloženy v souladu s ustanoveními uvedenými v bodě č. 14.1.
Aby bylo možné uplatnit jakýkoliv nárok na Produktovou záruku, produkt(y) musí být vráceny Poskytovateli na adresu Zákaznického servisu uvedenou v bodě 14.1. Poskytovatel přijímá pouze čisté výrobky, nevyčištěné výrobky vrátí Zákazníkovi.